Sposoby na wzmocnienie odporności

Sposoby na wzmocnienie odporności

Czosnek

Jedną z najbardziej tradycyjnych metod naturalnych na wzmocnienie naszej odporności jest czosnek. Przez niektórych nazywany „naturalny antybiotyk”. Czosnek jest skuteczny dzięki właściwościom przeciwbakteryjnym i przeciw wirusowym. Ponadto, ma właściwości antynowotworowe, obniża ciśnienie krwi oraz zmniejsza cholesterol.

Jak go stosować?

Surowy czosnek

Najlepszym rozwiązaniem jest spożywanie surowego zgniecionego ząbku czosnku na surowo, gdyż wtedy nie traci  swoich właściwościach. Należy go spożywać raz dziennie.

Nalewka czosnkowa

Do przygotowania nalewki potrzebujemy: sok z 2 cytryn, 3 łyżki miodu i 10 zmiażdżonych czosnków i szklankę przegotowanej wody. Wszystkie składniki mieszamy, i odstawiamy na noc

Masło czosnkowe

Kolejnym sposobem, jest zgniecenie kilku ząbków czosnku, następnie dodanie go do masła i posmarowanie chlebem.

Tran z wątroby rekina

Kolejnym sposobem na wzmocnienie odporności jest tran z wątroby rekina.

Olej jest najbardziej polecany jako produkt stymulujący układ odpornościowy, ale tran ma również inne właściwości takie jak: wspomaga pracę układu krwionośnego, zapobiega chorobom oczu, zmniejsza ryzyko zachorowania na nowotwór piersi, jajników i jelit.

Za lecznicze właściwość tranu, odpowiedzialny jest głównie obecność nienasyconych kwasów tłuszczowych z grupy omega-3 i omega-6 , które usprawniają pracę układu odpornościowego.

Produkty zawierające witamine C

Witamina C tworzy barierę ochroną, która umożliwia skuteczną obronę organizmu przed wirusami i bakteriami.

Produkty zawierające witamine C – maliny, żurawina, truskawki, kapusta kiszona, natka pietruszki, jarzyny,owoce cytrusowe, dzika róża,cebula, szpinak, szparagi. W miarę możliwość spożywać produkty surowe, gdyż po wpływem wysokiej temperatury znikają właściwości produktów.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


one × 7 =