Jak zachować dobrą formę? Dieta na dobrą kondycje.

Aktywne fizycznie osoby, które systematycznie ćwiczą lub uprawiają sport, muszą dbać o swą formę każdego dnia.

dieta na forme

Koncentrowanie się tylko i wyłącznie na planach treningowych jest jednak poważnym błędem. Sam trening nie wystarcza. Aby cieszyć się sprawnością i kondycją godną podziwu należy prowadzić również zdrowy styl życia. Tu bardzo ważna staje się również odpowiednia dieta, która może zdziałać cuda. Nie bez powodu przecież w dietetyce wyróżniono odrębną gałąź koncentrującą się na wymaganiach dietetycznych sportowców.

Zdrowa dieta, która pomaga zachować formę, powinna być bogata w węglowodany oraz w błonnik. Rzadziej powinny się w niej pojawiać te produkty, które zawierają dużo tłuszczu i cukrów.

Wskazane są wiec takie produkty, jak drób, ryby, mleko, świeże owoce oraz warzywa i produkty zbożowe. Dieta sportowca powinna za to ograniczać takie artykuły spożywcze, jak ciemne mięso, masło, śmietana oraz potrawy smażone. Odpadają również słodycze oraz słodzone napoje (w szczególności te gazowane).

Wśród szczególnie zalecanych produktów dla osób aktywnych fizycznie znajdują się m.in. banany, które są dobrym źródłem wielu minerałów i węglowodanów, marchew będąca źródłem cennej witaminy A oraz fasola, zawierająca sporo błonnika. Polecane są też sery, będące źródłem protein i związków mineralnych oraz ryby, które powinny zastępować możliwie jak najczęściej dania mięsne.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


× 2 = twelve